Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Qualchissia ch’e aghju scontru saperà ch’e aghju fattu una maratona ultra, ciclatu 200 chilometri in un ghjornu, è finitu u percorsu d’ostaculi ToughGuy duie volte. Allora, quandu aghju datu l’uppurtunità di scrive nantu à una tecnulugia di fitness (è dite à millaie di persone di più nantu à i mo rializazioni) aghju saltatu positivamente à a chance.
Sfurtunatamente, quandu dicu à e persone nantu à i mo rializazioni sportivi, tende à esse ricivutu cun cunfusione ligera, perchè ùn aghju più u fisicu di un atleta. Dapoi u 2019, aghju finitu più torte è pinte ch’è i chilometri curriti. Aghju ghjuntu in giru à a TCS London Marathon l’annu passatu, ma ci sò stati parechji ghjorni prima di pudè marchjà bè di novu. U tempu hè una padrona crudele.
Allora, cum’è parechji altri in ghjennaghju, sò decisu sta volta, più chè mai, à impegnà 100% à (pensendu, forse) ritruvà veramente in forma. Facciu dinò a Maratona di Londra TCS quist’annu, è mi piacerebbe fà male un pocu menu. Corri cinque chilometri ogni ghjornu per una settimana – una sfida teoricamente simplice per un maratonista – hà da inizià a mo motivazione per furmà in u 2025 è attraversà quella linea d’arrivo in una forma megliu, cù un tempu più veloce.
Quandu mi hè statu dumandatu se mi piacerebbe scrive qualcosa per TechRadar’s Get Fit per a settimana 25, era più interessatu à ottene una motivazione estrinseca per inizià a mette in forma di novu invece di utilizà un gadget. Aghju caricatu a mo antica Serie 1, chì ùn era più supportata Apple watch per a prima volta in cinque anni, ma prevedibilmente, ùn hè micca accesa. Allora, aghju scavatu u mo Wahoo Tickr un pocu menu anticu, chì s’era illuminatu è sincronizatu cù u mo telefunu.
Sorprendentemente, a mo freccia cardiaca era listata cum’è 190bpm cun un massimu di 225bpm, un numeru quasi impossibile altu. Aghju seguitu a mo frequenza cardiaca per monitorizà a mo fitness generale è aiutami à furmà in zone specifiche di freccia cardiaca. Sfurtunatamente, durante a corsa, hè diventatu chjaru chì u monitor di freccia cardiaca ùn funziona più.
Se facciu eserciziu, di solitu aduprate Strava per seguità e mo rotte per distanza è tempu invece di a mo fitness. Hè ancu piacevule per riunite cù i mo vechji amici sportivi. Per questa corsa, aghju utilizatu a funzione di a mappa per truvà una bella strada di cinque chilometri vicinu à mè è partite.
In uni pochi di chilometri mi sò ricurdatu perchè mi piace correre. I mo endorfine sò pompati è mi trattenu l’urgenza di lancià pistole di dita in u celu mentre aghjustendu i mo passi à i mo melodi preferiti attuali. Un chilometru dopu mi dispiace di esse lasciatu traspurtatu, è teme l’ultime centu metri chì sò cum’è cullà una scala. Per aggravà e cose, aghju accidentalmente in pausa Strava è avà bisognu di curriri ancu di più per assicurà chì aghju battu i mo 5 km.
Dopu à i mo primi 5 km, ùn mi sentu micca troppu male, ma l’eccitazione iniziale ch’e aghju avutu in i primi chilometri hè rimpiazzatu cù u dubbitu chì i mo gammi anu sempre in elli per fà questu novu per sei ghjorni di più, ùn importa micca a maratona.
Aghju passatu a matina à pruvà à debug una applicazione web in un servitore VPS è tuttu ciò chì vogliu fà hè di mette i mo scarpi è andà per una corsa, ma mi ritrovu avè un’altra cosa per risolve. Aghju aghjustatu a cinturina di u mo monitor di frequenza cardiaca è pareva risolve u prublema di a frequenza cardiaca elevata mentre si sincronizzava cù ciò chì contava.
Sfurtunatamente prima di a marca di 1 km, aghju avutu una emergenza medica di novu.
Aviu avutu à luttà fora di a porta per questa corsa. Ùn aghju micca dormitu cusì bè è s’ellu ùn era micca una sfida, avaria cuntentu chjappà a corsa nantu à a testa è era cuntentu chì ùn dorme micca abbastanza u ghjornu prima hè una scusa abbastanza bona per ùn curriri. A perseveranza hè a prima lezzione per amparà in una sfida cum’è questu.
Dopu avè partitu, a mo caviglia si lagnava di qualcosa, ma l’aghju ignoratu. I primi chilometri parenu sempre avè qualchì parte di u mo corpu chì si lamenta di qualcosa è ignurà si pari di fà sparisce. Se l’incomodità cuntinueghja dopu à un paru di chilometri o appare à a mità di corsa, di solitu pigliu più seriu è si ferma è si stendi.
Parlendu di stretching, ùn aghju micca fattu alcun travagliu di mobilità pre-o post-run. Ùn sò mai statu veramente un stretcher, ma so chì hè qualcosa chì aghju bisognu di incorpore quandu cuminciaru à mette in più corse à settimana durante a mo furmazione di maratona.
Dui chilometri dopu à a mo corsa, facia dita di pistola è sbatteva l’aria mentre sbuchjava di novu testi. Eru ancu aspittendu à a muntagna à a fine. Siccomu ùn aghju micca pausa Strava à a mità di questu tempu, mi sentu di mette u sforzu è di passà un bonu tempu.
Aghju battutu tutti i mo record di u ghjornu precedente è e mo gammi ùn si sentia micca cusì battutu, ma possu sentu una vescica chì si sviluppava è dopu chì a mo freccia cardiaca si era stabilita, mi sentu più infittu chè mai è menu entusiasmu di a prospettiva di correre regularmente.
Malgradu u svegliu cù un friddu, era assai ansiosu di fà una corsa, chì hè un bellu cambiamentu. I mo gammi ùn avianu micca dolore o rigidità in elli è aspittava a fretta. Una di e cose più boni di ùn esse micca adattatu hè chì u “runner’s high” vene abbastanza rapidamente. Una cosa chì ùn aghju micca aspittatu hè l’ultimi centu metri.
Allora, aghju nantu à Strava è mape una strada di 1 km cù menu elevazione. Hè ghjustu accantu à a mo casa è sò chì ci hè un decentu, ma mi pare di ricurdà chì hè solu una scalata moderata torna à a strada principale è torna. Questu deve esse faciule!
Ùn era micca. Aviu avutu à scavà in prufundità per cunvince di cuntinuà : a via precedente malgradu avè più elevazione tutale, sparghje e ascense un pocu megliu dà à e mo gambe u tempu di ricuperà durante e parte piatte di a corsa.
À a seconda volta, circava di ragiunà cun mè stessu. Ripitendu una volta è più chì u prossimu giru avissi da esse più di a mità di a strada è poi ci hè solu una volta più prima di l’ultima volta. Invece di evità una scala, aghju essenzialmente datu cinque per correre su è falà.
M’arricordu chì mi sentu abbastanza male in l’ultimi 20 km di u mo ultra. Aghju passatu dicendu à mè stessu chì puderia fà un passu di più una volta è una volta è mi permette solu di esse preoccupatu di u chilometru attuale. Ùn si senti micca bellu esse cusì luntanu da u mo anticu, ma tutti anu da principià in qualchì locu è ùn ci hè micca vergogna in questu (una altra lezione chjave da sta sfida). Ùn ci hè ancu una vergogna à avè da principià di novu.
Aghju rinunziatu à a mo ultima volta. Ùn aghju micca pussutu fà fronte à fà di novu, è invece di vultà in daretu, aghju decisu di correre più in cima à a muntagna chì (ancu se era più arrampicata) era menu ripida è puderia riesce una corsa in discesa dolce finu à a fine.
À u latu, aghju avà un puntu di riferimentu. Ùn aghju micca dati di freccia cardiaca, ma sò chì s’ellu possu fà facilmente l’ultimu ciclu di 1 km nantu à sta strada a prossima volta, aghju avutu prugressu.
U mo fretu hè peghju avà è piove. Ùn vogliu mancu stà da a mo scrivania per fà un caffè. Andà per una corsa di 5 km ùn hè micca una proposta attraente. Fora di u mo friddu, ùn aghju micca pene è pene in i gammi.
A missione d’oghje hè solu di fà a corsa. Andaraghju à correre à 2,5 KM di distanza da a mo casa nantu à a strada più piatta pussibule, è dopu vultà è vultà. Nisuna eroica, nè PB, nè lasciatu traspurtatu da mè stessu dopu à i primi dui chilometri è poi dispiacendu in l’ultimi dui.
Allora, esce da a porta è sò subitu scontru cù a pioggia laterale in faccia. Aghju avvoltu caldu cù guanti, pantaloni di tuta in pile è una giacca impermeabile. Tutti i sbagli.
I pantaloni sò istantaneamente bagnati è avà ùn sò micca solu friddi contr’à a mo pelle, ma ancu pisanti è strofinati contr’à e mo gambe. L’unicu scopu di a mo giacca impermeabile pare esse di cullà l’acqua da u mo corpu superiore è dipositu nantu à u mo corpu inferiore. A lezzione dopu: shorts, forsi cù collant sottu, ancu in u clima fretu è umitu. Sapia veramente questu, mi sò scurdatu.
“Basta à scappà” fattu mi dicu, mettendu pianu pianu un pede davanti à l’altru. Di sicuru, dopu à 40 minuti sò tornatu in casa è fora di a mo robba bagnata. Ùn mi sentu micca particularmente triunfante, ma sò cuntentu chì ùn aghju micca ancu fallutu a mo sfida. Spergu chì a mo malatia serà megliu dumane è possu mette un sforzu megliu.
Dopu à quattru ghjorni, ci hè sicuramente un cambiamentu. Malgradu u mo friddu, sò veramente cuminciatu à aspittà i mo corse. Coerenza in azzione!
Pruvate micca di fà questu un articulu per mè avè un friddu, ma hè attualmente un pesu significativu per sta sfida. Ùn sò micca abbastanza malatu per chjamà malati per u travagliu, ma abbastanza malatu per avè una qualità di sonnu cattiva è cunfortu chì hà un grande impattu nantu à a mo energia è u focu. Face sta sfida assai più difficiule di ciò ch’e aghju anticipatu. Almenu aghju rottu u spinu di a sfida è (dopu à sta corsa) ci sò solu duie altre corse.
Di fronte à e sfide, sò entusiasmatu per questa corsa perchè aghju un novu ghjoculu è mi pare chì sia più entusiasmu di a corsa in generale. Dopu avè dettu u nostru Editore senior di fitness è wearables Matt Evans chì u mo sguardu è u monitoru di a freccia cardiaca anu cacciatu u bucket, hà dettu chì mi mandava qualcosa. Ùn sò micca sicuru ciò chì m’aspittava, ma ùn era certamente micca u Polar Vantage V3.
Ùn era micca in orologi sportivi. Aghju sempre pensatu chì a vita di a bateria bassa cumuna trà i i migliori smartwatches li fece ridondanti cum’è un orologio è un tracker di fitness, ma dopu avè lettu e statistiche, eru piacevule sorpresa è ansiosu di pruvà.
Questa corsa era assai cum’è i dui precedenti. Micca veloce, solu pruvà à finisce.
Aghju aspettatu per finisce questu è finitu. Dopu à e prime corse, aghju cuminciatu à veramente entusiasmatu per a corsa, è forse ancu fà qualchì sprint à intervalli. In ogni casu, avè un friddu hà cambiatu u mo focusu solu per pruvà à compie, invece di pruvà una varietà più larga di corsi di furmazione.
U Polar Vantage V3 hà una funzione (cumune trà i i migliori orologi da corsa) chì mi avvirtenu quandu mi alluntanassi fora di una zona di freccia cardiaca. Aghju pensatu di mette in a zona trè è curriri à questu, piuttostu chè curre à cumu mi sentu. U mo modu abituale di curriri hè di curriri più veloce quant’è mi sentu còmode è s’ellu và un pocu troppu duru, retrocede un pocu è ricuperà.
Quandu aghju andatu per una corsa più longa, di sicuru, avissi da esse un pocu più attentu è ùn lasciassi micca chì a mo freccia di u core hè troppu alta. Siccomu sò statu fora di u ghjocu per tantu tempu, mi pare d’avè persu sta capacità è, ancu s’ellu principia abbastanza lentu, ùn hè micca abbastanza lento è mi luttu in l’ultimi chilometri.
Ùn aghju micca pussutu finisce sta corsa. U mo friddu hà avutu u megliu di mè. Facciu u dirittu è chjamate malati per u travagliu, mi preparu una zuppa di pollo, è riposu è ricuperà. Pensu à cambià u tìtulu in “Puderaghju 5 km ogni ghjornu per 5 ghjorni?” ma questu hè ingannà.
Allora, forse ùn aghju micca riesciutu à compie a mo sfida di correre 5 km ogni ghjornu per sette ghjorni, ma aghju avutu ancu un scopu secundariu per inizià u mo viaghju di fitness 2025. Pensu chì questu scopu hè bè è veramente rializatu.
Una parte di piglià questi ultimi dui ghjorni di pausa hè perchè sò entusiasmu di mette di novu alcune corse decenti. Solu curriri per a fine di compie una corsa quandu aghju un friddu ùn hè micca pruduttivu. Metà una corsa più longa à una intensità più bassa o una corsa più corta à una intensità più alta hè, è più prestu ricuperu, prima possu fà.
A settimana passata ùn era micca cusì motivatu per curriri o per mette in forma. Mi sentu cum’è qualcosa chì duveria fà, micca veramente qualcosa chì vulia fà o qualcosa chì mi piacerebbe. Avà aspetta bè a mo prossima corsa è sò ansiosu di utilizà u mo novu sguardu per aiutà à ottene un bonu livellu di basa è poi custruisce nantu à questu.