Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
A prima volta chì aghju installatu Bazzite nantu à un Windows gaming handheld, aghju risatu. Paria tali un clone palese di l’interfaccia Steam Deck di Valve. I so numerosi bug m’hà tenutu à badia.
Avà, an Asus ROG Ally X corsa Bazzite hà tuttu ma rimpiazzatu u Steam Deck in a mo vita. Per u mumentu, pò esse u megliu portatile chì u vostru tempu è soldi pò cumprà – perchè porta u 90 per centu di a facilità d’utilizazione di u Deck à l’hardware più putente di l’Ally, una batteria più grande di 80 watt-ora, è una schermu di freccia variabile di freccia. Sicondu u ghjocu, pò ancu offre megliu prestazioni è a vita di a batteria chì u stessu portatile cù Windows. L’aghju pruvatu dapoi cinque mesi, è raramente aghju guardatu in daretu.
Questa cumminazione ùn serà micca per tutti, perchè u $ 800 Ally X custa assai più di un Steam Deck, è Bazzite hà sempre capricci fastidiosi. Ma perchè Bazzite pò trasfurmà in modu cusì cunvincente un portatile Windows in un veru rivale di Steam Deck, credu chì prova da sola chì i pruduttori di portatili facenu a scelta sbagliata se si fermanu à Windows, è chì altri duveranu. unisce à Lenovo in copre quella scumessa u più prestu pussibule. Bazzite hè un modu – un altru pò vene appena u mese prossimuQuandu avemu aspittendu chì Valve apre u so SteamOS à più partenarii.
In rivista dopu rivista di PC di ghjoculi portatili, aghju pruvatu à spiegà: Windows ùn hè micca una bona sperienza di ghjocu portable. Hè gonfiatu, pienu di suggerimenti autoservizi per sparte e vostre dati cù Microsoft, abbonate à i servizii di Microsoft, è aduprà l’applicazioni di Microsoft. Ùn hè micca pensatu per permette di navigà cù cuntrolli di u gamepad o ancu fà un tastu simplice nantu à un display touchscreen 7-inch. Ùn hè micca bonu per assicurà chì i ghjoculi lancianu a schermu pienu, è u peghju di tuttu, ùn aghju mai statu capace di fidàrisi di un portatile Windows per dorme è ripiglià bè quandu l’aghju lasciatu in un saccu.
U Steam Deck, cù u so SteamOS basatu in Linux, ùn hà micca tali prublemi. Hè luntanu più vicinu à l’esperienza “funziona solu” di un Nintendo Switch o PS5. Sò chì u mo ghjocu serà guasi sempre prontu à ghjucà appena appughjà u buttone di putenza, è ci hè un teclatu accessibile per gamepad prontu per andà quandu mi piace. Ma SteamOS ùn hè micca largamente dispunibule per altru i portatili di a cumpagnia – chì ci porta à Bazzite.
U Bazzite open-source hè un modu per portà i punti di forza di SteamOS à un hardware chì ùn hà ancu a benedizzione di Valve. Ùn hè micca tecnicamente SteamOS, postu chì hè basatu annantu à Fedora Linux piuttostu cà Arch Linux, cuntene assai cumpunenti diversi è / o aghjurnati è assai tweaks persunalizati. Ma ghjoca i stessi ghjoculi in u listessu modu esatta, è e parte chì toccu sò à volte ancu ridere listessi. Bazzite include una copia esatta di l’interfaccia utente di Steam Deck finu à u tutoriale di Valve nantu à cumu utilizà i buttoni di Steam Deck – tutti chì in teoria duveranu esse bè cù Valve, postu chì permette espressamente à qualcunu di distribuisce un numeru illimitatu di copie di quellu software. sottu una licenza limitata.
Malgradu ciò chì pudete avè intesu, ùn hè micca veru chì i portatili Windows offrenu più ghjochi cà SteamOS. Micca solu a strata di cumpatibilità Proton di Valve gestisce parechji ghjochi Windows megliu cà nantu à un Windows handheld equivalente, assai tituli chì sò rotti è abbandunati in Windows sò digià stati riparati da a cumunità Linux. Mentre chì u SteamOS basatu in Linux hà menu ghjochi di tirò multiplayer populari perchè l’editori ùn sò micca disposti o capaci di offre e stesse suluzioni anti-cheatAghju trovu chì hè un picculu prezzu à pagà.
À mè, a parte sorprendente hè chì Bazzite ùn si senti micca un pirate. Per mè, hè statu assai più affidabile di Windows chì face chì Windows si senti straneru nantu à i portatili, ancu s’è aghju utilizatu Windows nantu à u mo scrittore ogni ghjornu. È hè abbastanza faciule da stallà, cù u so propiu installatore chì vi guida in a stallazione. Pudete ancu dual-boot Bazzite in modu cumpetente à fiancu à Windows, tenendu premutu u buttone di scelta rapida di u menu di boot di u vostru handheld quandu riavviate per scambià trà i dui.
È quandu aghju fattu questu cù l’Asus ROG Ally X, paragunendu direttamente Bazzite è Windows, aghju spessu trovu ghjochi run. più velocepiù liscia, è Adupratu un pocu menu putere cù u sistema operatore basatu in Linux di Bazzite.
Ùn hè micca notte è ghjornu. Mentre aghju vistu un rendimentu di 13 per centu più veloce Cyberpunk 2077 è Deus Ex: L’umanità divisaqualchì volta u rendiment era identicu in altri ghjochi. In RitornuU ghjocu particularmente esigenti induve crash-terra nantu à un pianeta alienu pienu d’uggetti distruttibili è nemichi sgrossati, u mo framerate era inizialmente peghju, ancu s’è una recente aghjurnazione l’hà messa à par; in L’ombra di u Tomb Raideru mo framerate era inizialmente megliu, ma una aghjurnazione hà avà peghju.
Ancu cù i ghjoculi chì sò 13 per centu più veloce, in generale parlemu solu di una piccula manata di frames; Ùn aghju mai vistu abbastanza aumentu di a velocità chì un ghjocu hè diventatu ghjucatu in Bazzite chì ùn era micca ghjucatu in Windows cù un framerate più veloce solu.
Tutti i ghjochi testati à 720p bassu.
Ma spessu si sentenu più liscia, cù menu attacchi ! Cum’è u Steam Deck, aghju nutatu chì u framerate ùn hè micca tipicu bassu cù Bazzite cum’è cù Windows. Parechji si sentenu più veloci è vedenu megliu in l’Ally X chì in u Steam Deck OLED, ancu per via di u chip più veloce è in particulare di a pantalla di freccia di freccia variabile, chì permette à l’Ally di visualizà ogni quadru chì i so processori ponu generà invece di capping à un numeru arbitrariu. chì si pò sentu mossu. (Hè una funzione assassina per i portatili limitati da GPU, è hè un grande affare chì Bazzite u sustene oghje.)
In listessu modu, ùn aghju micca vistu risparmiu di a vita di a batteria ogni ghjocu. A volte fighjulà l’Ally X drenu a so batteria unu, dui, ancu trè watt più lentu in Bazzite chì in Windows quandu aghju stabilitu i chips à livelli di putenza identica, ma ùn hè micca sempre u casu. In Dirt RallyAghju vistu un identicu 3 ore, 8 minuti da i dui sistemi operativi, è i dui Armored Core 6 è Persona 3 Reload drenò l’Alliatu à a stessa velocità, ognunu offre trè ore di ghjocu. Ma in Dave u DiverPuderaghju fà Bazzite durà quasi una ora extra à 4 ore, 14 minuti, assai più vicinu à u mo risultatu di 4 ore, 42 minuti cù u Steam Deck OLED.
Hè perchè cum’è SteamOS, Bazzite facilita a tweak quantu putenza è prestazione chì stai aduprendu nantu à a mosca. Non solu Bazzite hà u stessu strumentu di monitoraghju Gamescope integratu chì Valve usa nantu à u Steam Deck, pudete ancu toccu duie volte u buttone d’accessu rapidu di l’Ally X per caccià una versione integrata di Handheld Daemon, un strumentu d’utilizatori chì vi permette di cambià. u TDP esatta di u vostru chip per cambià u risparmiu di turbo o di batteria (o illuminazione RGB, o rumble, o assai più) in un snap.
Francamente, l’interfaccia hè più responsiva è affidabile ch’è a superposizione di l’UI Armory Crate di Asus, ancu s’ellu ùn pò micca fà tuttu ciò chì Asus face cù u so propiu hardware. Dui esempii chjave: i buttuni macro posteriori di l’Ally X ùn funzionanu micca, salvu chì istruisci Handheld Daemon à emulà un controller Sony DualSense Edge, chì hè faciule, ma pò significà richiesti di buttone discordati in certi ghjochi. È ùn pudete micca mantene premutu u buttone di putenza per accede rapidamente à u modu di desktop Linux o un menu di spegnimentu.
Ma aduprendu quelli aghjustamenti di wattage di chip, aghju facilmente riesciutu à migliurà a vita di a batteria ancu più di Windows in alcuni di i ghjochi menu esigenti chì aghju pruvatu, quelli induve u Steam Deck hà generalmente svoltu cerchi intornu à a cumpetizione in u passatu. In i dui Balatru è Slay the SpireAghju avutu u scaricamentu tutale di a bateria di u portatile finu à solu 6.4 watts mettendu u chip à 5 watts è dimming a luminosità di u screnu à u minimu, chì teoricamente vi dà un massimu di 12.5 ore da u pacchettu di 80 watt-ora. Questa hè a vita di a bateria di prima classe, ghjente – ancu megliu cà u Steam Deck OLED.
È quandu avete bisognu di più prestazione, l’Ally X hà a batteria per piglià i posti chì u Deck OLED ùn pò micca cumpetizione cunfortu. Quandu aghju stabilitu l’Ally X à u so modu “Turbo” 25W, aghju più di duie ore Helldivers 2è quasi duie ore di Porta di Baldur 3à una risuluzione 900p assai playable cun un livellu “Equilibratu” di scala di rende. (Se pudete tollerà una stampa di bassa risoluzione, pudete ottene quasi trè ore di BG3 à 17 W TDP.)
In corta, ùn aghju micca preoccupatu di a bateria di l’Ally X cù Bazzite più di ciò ch’e aghju fattu cù u Steam Deck OLED, in particulare da chì Bazzite hà aghjustatu supportu per u modu di standby estremu di ROG Ally X induve aghju trovu solu perdu quattru per centu di a batteria durante a notte.
Ma ci sò cose chì mi mancanu nantu à u Steam Deck OLED è u so SteamOS nativu. Mentre Bazzite include a meravigliosa rimappatura di u controller di Steam è supporta u giroscopiu ROG Ally X per una mira di precisione, ùn li dà magicamente un paru di touchpads gemelli per fà funzionare generazioni di ghjochi di mouse è trackball più antichi. Ùn avete micca u screnu un pocu più grande di u Deck OLED cù culori più vibranti è luce HDR brillanti. Personalmente, pensu sempre chì u Deck hà ancu una ergonomia megliu, anche se l’Ally X hè certamente u mo secondu preferitu trà i principali handhelds d’oghje.
I cuntrolli di u gamepad a volte piglianu ancu un pocu di più per vultà à a vita dopu à ripiglià da u sonnu, ancu senza l’estremu standby attivatu. U supportu di u microfonu Bluetooth pare sanu sanu in Bazzite. Calchì volta ci hè un longu ritardu quandu aghju pruvatu à disinstallà un ghjocu prima chì u sistema risponde. Ogni volta chì ci hè una aghjurnazione di Bazzite, vedaraghju inutilmente l’ultimu messagiu di l’aghjurnamentu di Valve invece di Bazzite è ùn aghju micca idea di ciò chì aghju per ottene. In ocasu, vecu chì u rendiment pigghia una volta per u peghju dopu un aghjurnamentu, cum’è cumu L’ombra di u Tomb Raider di colpu mi dà un framerate più bassu chè cù Windows. È hè difficiule di sapè quantu durarà un aghjurnamentu di u sistema per installà.
Inoltre, ci hè un prublema strana induve s’ellu drenu quasi completamente a bateria, finu à 1 per centu o 0 per centu, u sistema tutale rallenta à un crawl cusì doloroso chì pò piglià 10 minuti solu per salvà u vostru ghjocu è chjude l’Ally X. È aghju bisognu di chjude, perchè ancu a carica à u 100 per centu ùn accelerà più e cose. Questu hè abbastanza faciule per prevene semplicemente cunghjuntendu u sistema à u cinque percentu o trè percentu, cum’è avete bisognu di fà in ogni modu cù a maiò parte di l’altri handhelds.
Aghju dettu à i mantenitori di Bazzite nantu à queste cose, è dicenu chì travaglianu nantu à elli – cumpresu un modu di hibernazione chì duverebbe allevià a peculiarità di carica di 0 per centu in particulare, è aghjurnamenti più intuitivi. “Avemu ancu migliuratu u supportu per altri fabricatori, in particulare OneXPlayer, è per a prossima aghjurnazione GPD”, aghjusta Antheas Kapenekakis, un contributore di Bazzite chì hè ancu u sviluppatore principale di Handheld Daemon.
Ùn pensu micca chì cumprà personalmente un Asus ROG Ally X sopra un Steam Deck, almenu micca avà. À $ 800, costa quasi duie volte u prezzu di una basa di Steam Deck, è centinaie di più di a versione OLED personalmente ricumandemu. Per valerà tutti quelli soldi extra, vogliu sapè chì u ROG Ally X ùn hè micca solu u megliu portatile oghje, ma ancu u megliu portatile dumani. Aspittaraghju personalmente per vede una nova cultura di portatili in CES in ghjennaghju, è sente ciò chì Valve, Microsoft, AMD è Lenovo anu da dì à u so avvenimentu di u 7 di Ghjennaghju.
Ma s’ellu avia digià un Asus ROG Ally X, o Ally regular, o Lenovo Legion Go, aghju assolutamente installatu Bazzite nantu à questu, forse. utilizendu una cunfigurazione dual-boot per assicurà chì possu scambià facilmente. Puderete esse sorpresu da quantu pocu vi manca Windows. Puderete esse sorpresu da quantu megliu l’esperienza portatile pò esse.
Foto di Sean Hollister / The Verge